12:51

Beton, Stal, Drewno w mieszkaniu? a jednak...

Beton, drewno, stal
kojarzone jaki materiały budowlane, zimne, nieprzyjemne, surowe.

Kto by pomyślał  że to właśnie te materiały będą do tego stopnia popularne i są jednym z głównych składników w wystroju nowoczesnej i designerskiej  architektury.

Do niedawna  sytuacja nie do pomyślenie żeby w domu czy mieszkaniu pojawił się beton w różnych formach, czy jako dekoracje betonowe (doniczki, świeczniki, itp.) czy jako wystrój ścian w formie dzisiaj tak popularnych płyt betonowych.
W chwili obecnej z betonu można nabyć niesamowite rzeczy, np. lampy, zegary, blaty stołowe, a nawet zlewozmywaki oraz umywalki.


Stal równeż kojarzona raczej z ciężkim przemysłem, dużymi konstrukcjami, natomiast dzisiaj również podobnie jak beton stanowi element wystroju i dekoracji w naszych domach

Z drewnem jest troszkę inaczej ponieważ patrzymy na ten materiał jako bardziej przyjemny i ciepły, używany od dawna do wystroju wnętrz. 
Drewno nadaje przytulny klimat, a zwłaszcza drewniany domek zimową porą w górach.
W większości domów znajduje się chociaż  element derwniany, meble z litego drewna, schody, drzwi.
A jeżeli nie posiadamy żadnej rzeczy z litego drewna to wydaje mi się że znajdzie się jakaś imitacja drewna, czy nawet  tak bardzo popularne panele podłogowe, posiadające wzory  usłojenia drewna.


Natomiast dzisiejszy design i moda wiąże te materiały ze sobą, w wyniku czego powstają fantastyczne czasem niewyobrażalne rzeczy.
Oczywiście żeby stworzyć takie „mieszane dzieło” potrzeba różnych prób, projektów, pracy ale efekt jest niesamowity czasem zapiera dech w piersiach
Ja również jestem fanem i zwolennikiem takich „mieszanych dzieł”, do tego stopnia że sam stworzyłem ławkę dębowo-stalowa (stal nierdzewna), a w trakcie realizacji jest biurko dębowo-betonowe ale o tym w osobnym poście.







3 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że jeżeli ktoś ma odpowiednią wiedzę to bez problemu poradzi sobie z takimi materiałami. Wykańczając lub remontując dom warto również zająć się elektroniką. To naprawdę bardzo ważne. Ostatnio w oczy rzuciły mi się gniazda podtynkowe więc jeżeli planujecie remont, to koniecznie sprawdźcie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno jest to bardzo modne, ale jeśli chodzi o moje wybory to ja przede wszystkim stawiam na drewno. Nawet jak chciałem mieć ładne drewniane schody to wtedy fachowcy z https://artcorestudio.pl/schody wykonali mi je znakomicie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 LIFEinDESIGN , Blogger